دانلود کتاب آموزش یوگا pdf

دانلود کتاب اموزش یوگا

دانلود کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود کتاب آموزش یوگا pdf

مان آن فرا رسیده است که حصیر یوگا خود را پهن کرده و ترکیبی از تمرینات بدنی و ذهنی را که هزاران سال است تمرین کنندگان یوگا را در سراسر جهان قلاب می کند کشف کنید. زیبایی یوگا این است که برای بهره مندی از آن نیازی نیست یوگی یا یوجینی باشید. جوان یا پیر ، اضافه وزن یا متناسب ، یوگا قدرت آرامش ذهن و تقویت بدن را دارد. اصطلاحات یوگا ، استودیوهای فانتزی یوگا و ژست های پیچیده شما را ترسان نکنید. یوگا برای همه مناسب است.

۱۰ ژست یوگا که باید بدانید
عناصر سازنده یوگا حالتهایی هستند. اینها موارد خوبی برای یادگیری است زیرا شما یک تمرین یوگا را به طور منظم انجام می دهید.

این ۱۰ حالت یک تمرین کامل یوگا است. به آرامی از طریق هر ژست حرکت کنید ، یادتان باشد که هنگام حرکت نفس بکشید. مکث بعد از هر ژستی که به نظر شما چالش برانگیز است ، به خصوص اگر تنگی نفس دارید ، مکث کنید و با تنفس به حالت عادی برگردید. ایده این است که قبل از حرکت به حالت بعدی ، هر حالت را برای چند نفس آرام و آرام نگه دارید.
ژست کودک دانلود کتاب آموزش یوگا pdf
این ژست آرام بخش موقعیت مکث پیش فرض خوبی است. قبل از ادامه در حالت بعدی می توانید از ژست کودک برای استراحت و تمرکز مجدد استفاده کنید. به آرامی کمر ، باسن ، ران ، زانو و مچ پا را کشیده و ستون فقرات ، شانه ها و گردن را شل می کند.
این کار را انجام دهید: وقتی می خواهید از طریق ستون فقرات گردن و باسن خود یک کشش ملایم داشته باشید.
رد شوید: اگر از ناحیه زانو آسیب دیدید یا از ناحیه مچ پا دچار مشکل شوید. اگر فشار خون دارید یا باردار هستید از این کار خودداری کنید.
اصلاح: می توانید سر خود را روی بالشتک یا بلوک قرار دهید. در صورت ناراحتی مچ پا را می توانید زیر مچ پا قرار دهید.
هوشیار باشید: هنگام تنفس بر شل کردن عضلات ستون فقرات و کمر تمرکز کنید.
ژست کودک
این باید موقعیت اصلی شما باشد هر زمان که در طول تمرین یوگا به یک لحظه استراحت نیاز دارید.

امتحان کن
سگ رو به پایین
سگ رو به پایین هنگام کشش همستر ، گوساله ها و قوس های پا بازوها ، شانه ها و کمر را تقویت می کند. همچنین می تواند به تسکین کمردرد کمک کند.

این کار را انجام دهید: برای کمک به تسکین درد کمر.
ردش کنید: اگر سندرم تونل کارپال یا سایر مشکلات مچ دست دارید ، فشار خون دارید یا در مراحل آخر بارداری هستید ، این حالت توصیه نمی شود.
اصلاح کنید: می توانید حالت را در حالی که آرنج روی زمین است انجام دهید ، که این کار وزن را از روی مچ دست شما برمی دارد. همچنین می توانید از بلوک هایی در زیر دست خود استفاده کنید که ممکن است احساس راحتی بیشتری داشته باشند.
مراقب باشید: بر توزیع وزن به طور مساوی از طریق کف دست و بلند کردن باسن خود به سمت بالا و عقب ، به دور از شانه ها ، تمرکز کنید.

دانلود کتاب آموزش یوگا pdf
سگ رو به پایین
این یکی از رایج ترین حالت های یوگا است.

امتحان کن
ژست پلانک دانلود کتاب آموزش یوگا pdf
یک ورزش که به طور معمول دیده می شود ، به ایجاد قدرت در هسته ، شانه ها ، بازوها و پاها کمک می کند.

این کار را انجام دهید: اگر به دنبال تنش دادن به شکم و ایجاد قدرت در بالاتنه هستید ، حالت پلانک خوب است.
ردش کنید: اگر از سندرم تونل کارپ رنج می برید ، از حالت پلانک خودداری کنید. ممکن است مچ دست شما را سخت کند. همچنین اگر کمردرد دارید ممکن است از آن صرف نظر کنید یا آن را اصلاح کنید.
اصلاح: با قرار دادن زانوها روی زمین می توانید آن را اصلاح کنید.
هوشیار باشید: همانطور که یک تخته می کنید ، پشت گردن و ستون فقرات خود را طولانی کنید. دانلود کتاب آموزش یوگا pdf

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.