دانلود رایگان کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز

دانلود رایگان کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز

دانلود کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منظور مقابله با اثرات نشستن در طول روز اختصاص دهید. Donohoe هم¬چنین پیشنهاد می¬کند که میان وعده¬ها، پیاده¬روی¬ها یا چرت-های کوتاه را برای شارژ مجدد دریافت کنید.
۶٫ به تعطیلات بروید! مطالعات نشان می¬دهد که بهبودی از استرس تنها در صورتی اتفاق می¬افتد که کارمندان (الف) از نظر جسمی از کار دور باشند و (ب) به وظایف مربوط به کار مشغول نباشند. این به این معنی است که به مدیر خود بگویید که حساب ایمیل خود را خارج کرده و تلفن خود را برای مدت تعطیلات خاموش خواهید کرد.
فراتر از مهلت بعدی همیشه آسان نیست. اما برای به حداکثر رساندن بهره وری طولانی مدت و جلوگیری از استرس ، فرسودگی و بیماری – که همه این¬ها در نهایت برای اهداف کارفرما و مشاغل کارمندان مضر است – شما نباید تسلیم اختلال کسری تعطیلات شوید. مدیران خود را آموزش دهید. کارفرمای شما باید از شما بخاطر آن تشکر کند.دانلود رایگان کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز

منابع: B. B. Dunford, A. J. Shipp, R. W. Boss, I. Angermeier, and A. D. Boss, “Is Burnout Static or Dynamic? A career Transition perspective of Employee Burnout Trajectories,” Journal of Applied Psychology 97, no. 3 (2012): 637–۵۰; E. J. Hirst, “Burnout on the Rise,” Chicago Tribune, October 29, 2012, 3-1, 3-4; B. M. Rubin, “Rough Economy Means No Vacation,” Chicago Tribune, September 3, 2012, 4; and S. Toker and M. Biron, “Job Burnout and Depression: Unraveling Their Temporal Relationship and considering the Role of physical Activity,” Journal of Applied Psychology 97, no. 3 (2012): 699–۷۱۰
جاذبههای آینده: توسعه یک مدل OB
این فصل را با ارائه یک مدل کلی که زمینه OB را تعریف میکند و پارامترها، مفاهیم و روابط آن را بیان میکند، به پایان میرسانیم. با مطالعه مدل، شما تصویری مناسب از چگونگی موضوعات موجود در این متن در اختیار دارید که میتوانید از رویکردتان به مسائل و فرصتهای مدیریت اطلاع داشته باشید.

یک مرور کلی
یک مدل، انتزاعی از واقعیت، نمایشی ساده از برخی پدیدههای دنیای واقعی است. شکل ۱-۵ اسکلت مدل OB ما را نشان میدهد. این مدل، سه نوع متغیر (ورودیها، فرایندها و نتایج) را در سه سطح تجزیه و تحلیل (فردی، گروهی و سازمانی) پیشنهاد میکند. در فصلهای بعدی، از سطح فردی (فصل ۲ تا ۸) به رفتار گروهی (فصل ۹ تا ۱۴) به سیستم سازمانی (فصل ۱۵ تا ۱۸) خواهیم رفت. این مدل نشان میدهد که ورودیها منجر به فرآیندهایی میشوند که منجر به نتایج میشوند؛ ما درباره روابط متقابل در هر سطح از تجزیه و تحلیل بحث خواهیم کرد. توجه داشته باشید که این مدل همچنین نشان میدهد که نتایج میتوانند بر ورودیها تأثیر بگذارند، که بر تأثیر گسترده طرحهای OB در آینده سازمان تأکید میکند. دانلود رایگان کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز
ورودی
ورودیها متغیرهایی مانند شخصیت، ساختار گروه و فرهنگ سازمانی هستند که منجر به فرآیند میشوند. این متغیرها زمینه را برای آنچه بعداً در یک سازمان رخ خواهد داد فراهم میکنند. بسیاری از آنها پیش از رابطه کاری مشخص میشوند. به عنوان مثال، ویژگیهای تنوع فردی، شخصیت و ارزشها توسط ترکیبی از وراثت ژنتیکی و محیط کودکی فرد شکل میگیرد. ساختار گروه، نقشها و مسئولیتهای تیم معمولاً بلافاصله قبل یا بعد از تشکیل گروه تعیین میشود. سرانجام، ساختار و فرهنگ سازمانی معمولاً نتیجه سالها پیشرفت و تغییر است زیرا سازمان با محیط خود سازگار میشود و آداب و رسوم و معیارهایی را ایجاد میکند.
فرایندها
اگر ورودیها مانند اسم در OB باشند، فرایندها مانند افعال هستند. فرایندها عملیاتی هستند که افراد، گروهها و سازمانها در نتیجه ورودیها درگیر آنها میشوند و منجر به نتایج خاصی میشوند. در سطح فردی، فرایندها شامل احساسات و خلق و خو، انگیزه ، ادراک و تصمیمگیری هستند. در سطح گروهی، آنها شامل ارتباطات، رهبری، قدرت و سیاست و درگیری و مذاکره هستند. درنهایت، در سطح سازمانی، فرایندها شامل مدیریت منابع انسانی و شیوههای تغییر هستند.
نتایج
نتایج متغیرهای کلیدی هستند که میخواهید آنها را توضیح دهید یا پیشبینی کنید، و تحت تأثیر برخی متغیرهای دیگر قرار دارند. نتایج اولیه در OB چیست؟ دانشمندان بر نتایج سطح فردی، مانند نگرش و استرس، عملکرد وظیفه، رفتار شهروندی و رفتار کناره گیری تأکید کردهاند. در سطح گروهی، انسجام و عملکرد متغیرهای وابسته هستند. درنهایت، در سطح سازمانی، ما به بهرهوری و بقای کلی نگاه میکنیم. از آنجا که این نتایج در همه فصلها ذکر خواهد شد، ما در اینجا به طور خلاصه در مورد هر یک بحث خواهیم کرد تا بتوانید بفهمید هدف OB چیست.دانلود رایگان کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز
نگرش و استرس نگرش کارکنان ارزیابی هایی است که کارمندان از مثبت به منفی، در مورد اشیا، افراد یا رویدادها انجام میدهند،. به عنوان مثال، جمله “من واقعاً فکر میکنم شغل من عالی است” یک نگرش شغلی مثبت است و “شغل من کسل کننده و خسته کننده است” یک نگرش شغلی منفی است. استرس یک فرایند روانشناختی ناخوشایند است که در پاسخ به فشارهای محیطی رخ میدهد.
برخی از افراد ممکن است فکر کنند که تأثیر بر نگرش و استرس کارکنان کاملاً آسیبپذیر است و کار مدیران جدی نیست، اما همانطور که نشان خواهیم داد، نگرشها اغلب عواقب رفتاری دارند که مستقیماً با اثربخشی سازمانی ارتباط دارند. این باور که بهرهوری کارمندان رضایتمندتر از کارمندان ناراضی است، از سالها قبل یکی از اصول اساسی مدیران بوده است، اگرچه اکنون فقط تحقیقات برای حمایت از آن آغاز شده است. شواهد فراوان نشان میدهد کارکنانی که رضایت و رفتار منصفانه بیشتری دارند، تمایل بیشتری به رفتار شهروندی فوق و فراتر از آن دارند که در فضای کسب و کار معاصر حیاتی است.
عملکرد وظیفه ترکیبی از اثربخشی و کارایی در انجام وظایف اصلی شما بازتابی از سطح عملکرد شماست. اگر به شغل کارگر کارخانه فکر کنیم، میتوان عملکرد وظیفه را با دانلود رایگان کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.