دانلود جزوه عکاسی دیجیتال

دانلود جزوه عکاسی دیجیتال

دانلود کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود جزوه عکاسی دیجیتال
دو نوع اصلی سنسورها ، دستگاه های شارژ شده (CCD) هستند که در آنها شارژ فوتو به یک مبدل شارژ به ولتاژ مرکزی و حسگرهای CMOS یا پیکسل فعال منتقل می شوند .

چند منظوره و اتصال
به جز برخی از انواع دوربین های آرایه ای خطی در بالاترین سطح و کم وب کم در پایین ترین سطح ، از یک دستگاه حافظه دیجیتال (معمولاً کارت حافظه ؛ دیسک های فلاپی و CD-RW کمتر استفاده می شود) برای ذخیره تصاویر استفاده می شود ، که ممکن است بعداً به رایانه منتقل شوید.

دوربین های دیجیتال می توانند عکس بگیرند و همچنین ممکن است صدا و فیلم را ضبط کنند. برخی می توانند به عنوان وب کم استفاده شوند ، برخی می توانند از استاندارد PictBridge برای اتصال به چاپگر بدون استفاده از رایانه استفاده کنند و برخی دیگر می توانند تصاویر را مستقیماً در یک دستگاه تلویزیونی نشان دهند. به همین ترتیب ، بسیاری از دوربین های فیلمبرداری می توانند عکس های ثابت بگیرند و آنها را در نوار ویدئویی یا کارت های حافظه فلش با عملکرد مشابه دوربین های دیجیتال ذخیره کنند .

عکاسی دیجیتال یکی از استثنایی ترین موارد تغییر از تبدیل اطلاعات متعارف آنالوگ به اطلاعات دیجیتال است. این تغییر بسیار عظیم است زیرا این یک فرآیند شیمیایی و مکانیکی بود و با یک کامپیوتر داخلی در تمام دوربین های دیجیتال به یک فرایند دیجیتالی تبدیل شد. [۳۱]

معیارهای عملکرد دانلود جزوه عکاسی دیجیتال
کیفیت یک تصویر دیجیتال ترکیبی از عوامل مختلف است ، که بسیاری از آنها شبیه به دوربین های فیلم است. تعداد پیکسل (به طور معمول در مگاپیکسل ، میلیون ها پیکسل ذکر می شود) تنها یکی از عوامل اصلی است ، اگرچه بیشترین رقم شایستگی در بازار است . تولیدکنندگان دوربین دیجیتال این رقم را تبلیغ می کنند زیرا مصرف کنندگان می توانند با استفاده از آن به راحتی قابلیت های دوربین را مقایسه کنند. این مهمترین عامل در ارزیابی دوربین دیجیتال برای اکثر برنامه ها نیست. سیستم پردازش داخل دوربین که داده های خام را به یک عکس متعادل با رنگ و دلپذیر تبدیل می کند ، معمولاً از اهمیت بیشتری برخوردار است ، به همین دلیل عملکرد برخی از دوربین های ۴ مگاپیکسلی بهتر از دوربین های سطح بالاتر است.

تعداد پیکسل های تصویر در سمت چپ بالاتر از تصویر سمت راست است ، اما وضوح مکانی کمتری دارد .
وضوح در پیکسل تنها اندازه گیری کیفیت تصویر نیست. یک سنسور بزرگتر با همان تعداد پیکسل معمولاً تصویر بهتری نسبت به تصویر کوچکتر تولید می کند. یکی از مهمترین تفاوتها ، بهبود نویز تصویر است . این یکی از مزایای دوربین های دیجیتال SLR (رفلکس تک لنز) است که دارای سنسورهای بزرگتری نسبت به دوربین های ساده تر (اصطلاحاً دوربین های عکاسی و عکسبرداری) با وضوح یکسان هستند.

کیفیت لنز: وضوح ، اعوجاج ، پراکندگی (نگاه کنید به لنز (اپتیک) ) دانلود جزوه عکاسی دیجیتال
محیط ضبط: CMOS ، CCD ، فیلم منفی ، فیلم معکوس و غیره
قالب ضبط: تعداد پیکسل ، نوع پرونده دیجیتال ( RAW ، TIFF ، JPEG ) ، قالب فیلم ( ۱۳۵ فیلم ، ۱۲۰ فیلم ، ۵×۴ ، ۱۰×۸).
پردازش: پردازش دیجیتال و / یا شیمیایی “منفی” و “چاپ”.
تعداد پیکسل
تعداد پیکسل n برای حداکثر وضوح مشخص ( w پیکسل افقی بر ساعت پیکسل عمودی) محصول n = w × h است . این به عنوان مثال ۱٫۹۲ مگاپیکسل (۱،۹۲۰،۰۰۰ پیکسل) برای تصویر ۱۶۰۰ × ۱۲۰۰ بازده دارد.

تعداد پیکسل به نقل از تولید کنندگان می تواند گمراه کننده آن را به عنوان ممکن است تعداد پیکسل تمام رنگی است. برای دوربین هایی که از سنسورهای تصویری تک تراشه استفاده می کنند ، تعداد ادعا شده تعداد کل حسگرهای حساس به رنگ تک رنگ است ، خواه مکان های مختلفی در صفحه داشته باشند ، مانند حسگر بایر ، یا در دسته های سه سنسور فتو سنسور مشابه سنسور Foveon X3 . با این حال ، تصاویر دارای تعداد مختلفی از پیکسل های RGB هستند: دوربین های سنسور Bayer به اندازه سنسورهای عکس از طریق demosaising تولید می کنند(درون یابی) ، در حالی که سنسورهای Foveon با یک سوم پیکسل های RGB به عنوان سنسورهای عکس ، پرونده های تصویری بدون سوpo استفاده را تولید می کنند. مقایسه رتبه های مگاپیکسلی این دو نوع سنسور ، گاهی محل اختلاف است. [۳۲]

افزایش نسبی جزئیات ناشی از افزایش وضوح بهتر است با مشاهده تعداد پیکسل های تصویر (یا پایین) در عکس ، به جای تعداد کل پیکسل های منطقه تصویر. به عنوان مثال ، یک سنسور از عناصر حسگر ۱۶۰۰ ۲۵ ۲۵۶۰ به عنوان “۴ مگاپیکسل” (۱۶۰۰ ۲۵ ۲۵۶۰ = ۴،۰۹۶،۰۰۰) توصیف شده است. افزایش به ۳۲۰۰ × ۲۰۴۸ پیکسل های تصویر را به ۶۵۵۳،۶۰۰ (۶٫۵ مگاپیکسل) افزایش می دهد ، که ضریب ۱٫۶ است ، اما پیکسل های هر سانتی متر در تصویر (در همان اندازه تصویر) فقط ۱٫۲۵ برابر افزایش می یابد. معیاری برای افزایش مقایسه ای وضوح خطی ، ریشه مربع افزایش وضوح منطقه است ، یعنی مگاپیکسل در کل تصویر.

دامنه پویا دانلود جزوه عکاسی دیجیتال
سیستم های تصویربرداری عملی اعم از دیجیتال و فیلم دارای ” محدوده دینامیکی ” محدودی هستند : دامنه درخشندگی که می تواند با دقت تولید شود. نکات برجسته موضوع بسیار روشن به صورت سفید و بدون جزئیات ارائه می شوند. سایه هایی که بیش از حد تیره هستند به عنوان سیاه ارائه می شوند. از دست دادن جزئیات در موارد برجسته با فیلم یا در سایه های تاریک با حسگرهای دیجیتال ناگهانی اتفاق نمی افتد. “برجسته سازی سوختن” حسگرهای دیجیتال ، به دلیل نگاشت لحنی که برای متناسب کردن دامنه دینامیکی بزرگ آنها در محدوده دینامیکی محدودتر خروجی (اعم از نمایشگر SDR یا چاپ) ، معمولاً در تصاویر خروجی ناگهانی نیست. از آنجا که عناصر حسگر برای رنگهای مختلف به نوبه خود اشباع می شوند ، در نقاط برجسته سوخته می تواند تغییر رنگ یا اشباع ایجاد کند.

برخی از دوربین های دیجیتال می توانند این موارد برجسته دمیده شده را در بررسی تصویر نشان دهند ، به عکاس اجازه می دهد تا با نوردهی اصلاح شده تصویر را دوباره عکاسی کند. برخی دیگر با نمایش انتخاب پیکسل های تیره تر برای مدت زمان طولانی ، کنتراست کامل یک صحنه را جبران می کنند. تکنیک سوم توسط Fujifilm در SLR دیجیتال FinePix S3 Pro خود استفاده شده است. سنسور تصویر شامل دیودهای نوری با حساسیت کمتری نسبت به اصلی است. این جزئیات را در قسمتهایی از تصویر بسیار روشن برای سنسور اصلی حفظ می کند.

تصویربرداری با دامنه دینامیکی بالا (HDR) با افزایش دامنه دینامیکی تصاویر توسط هر یک از این مشکلات برطرف می شود

افزایش دامنه دینامیکی سنسور تصویر یا
با استفاده از براکت قرار گرفتن در معرض و پردازش پس از آن ، تصاویر جداگانه برای ایجاد یک تصویر واحد با دامنه دینامیکی بالاتر ایجاد می شود.

اطلاعات بیشتر: قرار گرفتن در معرض
ذخیره سازی
بسیاری از تلفن های دوربین دار و اکثر دوربین های دیجیتال از کارت های حافظه دارای فلش مموری برای ذخیره داده های تصویر استفاده می کنند. اکثر کارت های دوربین های جداگانه با فرمت Secure Digital (SD) هستند. بسیاری از آنها CompactFlash (CF) هستند و سایر قالب ها نادر هستند. قالب کارت XQD آخرین شکل جدید کارت بود ، که هدف آن دوربین های فیلمبرداری با کیفیت بالا و دوربین های عکس دیجیتال با وضوح بالا بود. اکثر دوربین های دیجیتال مدرن از حافظه داخلی برای ظرفیت محدودی برای تصاویر قابل انتقال به کارت یا از طریق اتصال دوربین استفاده می کنند. حتی بدون قرار دادن کارت حافظه در دوربین.

کارت های حافظه می توانند تعداد زیادی عکس را در خود جای دهند ، فقط در صورت پر بودن کارت حافظه نیاز به توجه دارد. برای اکثر کاربران ، این به معنای صدها عکس با کیفیت است که در همان کارت حافظه ذخیره شده اند. تصاویر ممکن است برای استفاده بایگانی یا شخصی به رسانه های دیگر منتقل شوند. کارتهایی با سرعت و ظرفیت بالا برای حالت فیلم و انفجار مناسب هستند (عکسهای پشت سر هم را به سرعت ثبت کنید). دانلود جزوه عکاسی دیجیتال

از آنجا که عکاسان به یکپارچگی فایلهای تصویری اعتماد  می کنند ، مراقبت مناسب از کارتهای حافظه از اهمیت زیادی برخوردار است. وکالت رایج خواستار قالب بندی کارتها پس از انتقال تصاویر به رایانه است. با این حال ، از آنجا که همه دوربین ها فقط قالب بندی سریع کارت ها را انجام می دهند ، توصیه می شود هر چند وقت یکبار قالب بندی دقیق تری را با استفاده از نرم افزار مناسب روی رایانه انجام دهید. به طور موثر ، این شامل اسکن کارت ها برای جستجوی خطاهای احتمالی است.

تأثیر بازار
در اواخر سال ۲۰۰۲ ارزانترین دوربین دیجیتال با قیمت حدود ۱۰۰ دلار در ایالات متحده موجود بود. [۳۳] در همان زمان ، بسیاری از فروشگاه های تخفیف دار با آزمایشگاه های عکس ، “جلوی دیجیتال” را معرفی کردند که به مصرف کنندگان امکان می دهد در یک ساعت چاپ های شیمیایی واقعی (بر خلاف چاپ جوهر افشان) بدست آورند. این قیمت ها مشابه چاپ های ساخته شده از فیلم های نگاتیو بود.

در ژوئیه ۲۰۰۳ ، دوربین های دیجیتال با عرضه Ritz Dakota Digital ، یک دوربین دیجیتال ۱٫۲ مگاپیکسلی (۱۲۸۰ ۹ ۹۶۰) CMOS مبتنی بر CMOS که تنها ۱۱ دلار (دلار آمریکا) بود ، وارد بازار دوربین های یکبار مصرف شدند . به دنبال مفهوم آشنای یکبار مصرف با دوربینهای فیلمبرداری ، ریتز Dakota Digital را برای یکبار استفاده در نظر گرفت. با رسیدن به حد مجاز ۲۵ تصویر از پیش برنامه ریزی شده ، دوربین به فروشگاه برگردانده می شود و مصرف کننده با عکس های خود چاپ های برگشتی و CD-ROM را دریافت می کند. سپس دوربین مرمت شده و دوباره فروخته می شود.

از زمان معرفی Dakota Digital ، تعدادی دوربین دیجیتال یکبار مصرف مشابه ظاهر شده است. بیشتر دوربین های دیجیتال یکبار مصرف از نظر مشخصات و عملکرد تقریباً مشابه داکوتا دیجیتال اصلی هستند ، اگرچه تعداد کمی از آنها شامل مشخصات برتر و عملکردهای پیشرفته تر (مانند وضوح تصویر بالاتر و صفحه نمایش LCD) هستند. بیشتر آنها ، اگر نه این همه دوربین دیجیتال یکبار مصرف ، کمتر از ۲۰ دلار (دلار آمریکا) هزینه دارند ، بدون پردازش. با این حال ، تقاضای زیاد برای دوربین های دیجیتال پیچیده با قیمت های رقابتی اغلب باعث ایجاد میانبرهای تولید شده است که با افزایش زیادی در شکایات مشتری به دلیل سوun عملکرد دوربین ، قیمت بالای قطعات و عمر مفید کوتاه ، مشهود است. برخی از دوربین های دیجیتال فقط ۹۰ روز گارانتی ارائه می دهند.دانلود جزوه عکاسی دیجیتال

از سال ۲۰۰۳ ، فروش دوربین های دیجیتال نسبت به دوربین های فیلم بیشتر است. [۳۴] قیمت دوربین های کامپکت ۳۵ میلی متری کاهش یافته است و تولیدکنندگان بیشتر به کشورهایی مانند چین برون سپاری می کنند. کداک در ژانویه ۲۰۰۴ اعلام کرد که دیگر در کشورهای پیشرفته دوربین های فیلم مارک کداک نمی فروشند . [۳۵] در ژانویه ۲۰۰۶ ، نیکون از او پیروی کرد و اعلام کرد که تولید همه مدلهای دوربین فیلمبرداری خود را به جز دو مدل متوقف می کنند. آنها به تولید رده پایین Nikon FM10 و رده بالای Nikon F6 ادامه خواهند داد . در همان ماه ، کونیکا مینولتا اعلام کرد که به طور کلی از تجارت دوربین خارج می شود. قیمت ۳۵ میلی متر و APS (سیستم عکس پیشرفته)دوربین های کامپکت احتمالاً به دلیل رقابت مستقیم دیجیتال و رشد پیشنبب دوربین فیلم های دست دوم کاهش یافته است. [۳۶] پنتاکس تولید دوربین های فیلم را کاهش داده اما آن را متوقف نکرده است. [۳۷] این فناوری به سرعت پیشرفت کرده است به طوری که یکی از دوربین های فیلم کداک قبل از دریافت جایزه “دوربین سال” در اواخر سال متوقف شد. کاهش فروش دوربین فیلم نیز منجر به کاهش خرید فیلم برای اینگونه دوربین ها شده است. در نوامبر ۲۰۰۴ ، یک بخش آلمان از Agfa-Gevaert، AgfaPhoto ، جدا شد. ظرف شش ماه درخواست ورشکستگی کرد. شرکت Konica Minolta Photo Imaging ، شرکت تولید فیلم و کاغذ رنگی را در ۳۱ مارس ۲۰۰۷ به پایان رساند. علاوه بر این ، در سال ۲۰۰۵ ، کداک کمتر از یک سوم کارکنان بیست سال قبل را استخدام کرد. مشخص نیست که آیا این افت شغل در صنعت فیلم سازی در صنعت تصویر دیجیتال جبران شده است یا خیر. دوربین های دیجیتال با کاهش استفاده از رول های گران قیمت فیلم و مواد شیمیایی تولیدی که قبلاً برای تولید عکس ها لازم بود ، صنعت عکاسی فیلم را نابود کرده اند. این امر تأثیر شگرفی بر شرکتهایی مانند فوجی ، کداک و آگفا داشته است . بسیاری از فروشگاه هایی که قبلاً تکمیل فوتو ارائه می دادندفیلم ها یا خدمات فروخته شده دیگر این کار را نمی کنند یا کاهش چشمگیری داشته اند. در سال ۲۰۱۲ ، کداک پس از تلاش برای سازگاری با صنعت در حال تغییر ، ورشکستگی خود را اعلام کرد. [۳۸] (به فیلم عکاسی مراجعه کنید .)

علاوه بر این ، عکاسی دیجیتال نیز تأثیرات مثبتی در بازار داشته است. افزایش محبوبیت محصولاتی مانند قاب عکس دیجیتال و چاپ بوم ، نتیجه مستقیم محبوبیت روزافزون عکاسی دیجیتال است.
یک مرد با یک تلفن هوشمند عکس می گیرد و آن را کمی ناخوشایند نگه می دارد ، زیرا فاکتور فرم تلفن برای استفاده به عنوان دوربین بهینه نشده است
فروش دوربین دیجیتال در مارس ۲۰۱۲ به طور متوسط ​​در حدود ۱۱ میلیون دستگاه در ماه به اوج خود رسید ، اما از آن زمان تاکنون میزان فروش قابل توجهی کاهش یافته است. تا مارس ۲۰۱۴ ، هر ماه حدود ۳ میلیون نفر خریداری می شد که تقریباً ۳۰ درصد از کل فروش اوج است. این کاهش ممکن است به پایین ترین سطح رسیده باشد و میانگین فروش 102ه ۳ میلیون دلار باشد. رقیب اصلی گوشی های هوشمند است که اکثر آنها دارای دوربین دیجیتال داخلی هستند که به طور معمول بهتر می شوند. مانند اکثر دوربین های دیجیتال ، آنها همچنین امکان ضبط فیلم را دارند. [۳۹] در حالی که تلفن های هوشمند در سطح فنی همچنان پیشرفت می کنند ، ضریب شکل آنها برای استفاده به عنوان دوربین بهینه نشده است و عمر باتری معمولاً در مقایسه با دوربین دیجیتال محدودتر است.

تأثیر اجتماعی دانلود جزوه عکاسی دیجیتال

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.