جزوه تکنولوژی و فرهنگ

جزوه تایپ شده تکنولوژی و فرهنگ

دانلود فایل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جزوه تکنولوژی و فرهنگ

 

بیوتکنولوژی لانه زنبورهای درگیری فرهنگی را برانگیخته است. با اسکن اخبار در جبهه بیوتکراکی می توان مجموعه ای سرگیجه آور از نبردهای پرمخاطره را در مقابل ملت ، مصرف کنندگان در برابر تولیدکنندگان ، جهان سوم در برابر قدرت های صنعتی ، دانشمندان در برابر طبیعت گرایان و فناوری های جدید 01445241ه فرهنگ های سنتی قرار داد.

در گذشته نه چندان دور شاهد اختلافات فزاینده ای بین مکزیک و ایالات متحده در مورد ایمنی ذرت تراریخته بوده ایم. DuPont و Monsanto به دلیل تخمه GMO به دادگاه رفتند. وزرای تجارت بیش از کالاهای مصرفی در حال مبادله اراده بیمار هستند. و زامبیا ، از ترس اثرات اقتصادی و بهداشتی ناشی از وارد کردن ذرت تغییر یافته ژنتیکی در مواد غذایی ، اخیراً ۵۰۰ متر تن آرد ذرت GM را رد کرد ، حتی به دلیل گرسنگی شهروندان آن.

جنگ لفظی و مشاجره در دادگاه وجود دارد. ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مورد محصولات اصلاح شده ژنتیکی با یکدیگر اختلاف نظر دارند ، ایالات متحده تهدید به شکایت از اتحادیه اروپا به دلیل عدم پذیرش کالاهای جدید GMO می کند. رهبران برجسته افکار مانند توماس فریدمن از نیویورک تایمز ‘این درگیری را به یک درگیری فرهنگی تبدیل کرده و موقعیت بیوتکنولوژی اروپا را “عجیب” ، “عصیان عاشقانه 01445241ه آمریکا و فناوری پیشرفته” خوانده اند … حتی اگر هیچ مدرک علمی وجود ندارد که [GMOs] مضر هستند. ”

آزادی انتخاب و تنوع فرهنگی
صرف نظر از اینکه چه کسی درست یا غلط است در هر یک از این اختلافات ، سطح درگیری بر سر محصولات مهندسی ژنتیک سیگنال های محکمی را ارسال می کند. نگرانی گسترده مردم در مورد ایمنی تراریخته ها اثبات نمی کند که “بیوتکنولوژی” “بد” است. اما نشان می دهد که طراحان ژنتیک و به طور کلی صنعت بیوتکنولوژی هنوز محصولات خود را بهینه نکرده اند. بالاخره محصولی که مردم از آن می ترسند چقدر بهینه است؟جزوه تکنولوژی و فرهنگ

نبردهای بیوتکنولوژی همچنین نشان می دهد که مردم و ملت ها می خواهند بتوانند آزادانه آنچه را می خورند ، رشد می کنند و تولید می کنند انتخاب کنند. مانند هر مسئله جهانی ، مردم دنیا از طریق لنزهای مختلف فرهنگی به بیوتکنولوژی نگاه می کنند. و گرچه ممکن است بسیاری از افراد از نظر لنزهای آقای فریدمن و نه سلیقه وی از گوشت گاو گوشتی مشترک نباشند ، اما می توانیم کاملاً مطمئن باشیم که اکثر مردم به همان اندازه به جهان بینی خودشان وابسته هستند.

در واقع ، همه ما دوست داریم که انتخاب های شخصی مان با باورهای عمیق و کاملاً احساس شده هماهنگ باشد. اگر یک زن مسلمان بخواهد سنت های فرهنگی خود را جشن بگیرد ، ممکن است علاقه زیادی به دانستن اینکه در غذایی که می خورد ، گوشت خوک وجود دارد یا خیر. اگر پسرش قرار است پیوند اعضا انجام دهد ، احتمالاً می خواهد بداند که آیا این ماده از یک خوک شبیه سازی شده به وجود آمده است. اگر مردم زامبیا از ذرت تراریخته ترس داشته باشند ، ممکن است تجارت با کشورهایی را که از تجدید کشاورزی محلی حمایت می کنند ترجیح دهند. برای یک میلیارد هندو جهان ، که اکثر آنها معتقد به انتقال روح هستند ، مخلوط کردن مواد ژنتیکی گونه های جانوری س fundamentalالات اساسی معنوی را ایجاد می کند. و ممکن است بسیاری از ما تعجب کنیم که در چه زمانی ورود مواد ژنتیکی انسان به گونه های جانوری پرورش یافته برای غذا ، شام ما را به رژیم غذایی آدم خوار تبدیل می کند. خواه انتخاب های ما ناشی از ایمان دینی باشد یا فلسفه سیاسی یا اعتقاد شخصی ، بیشتر ما آزادی انتخاب را می خواهیم. ما می خواهیم بتوانیم آنچه را می خوریم ، می پوشیم ، استفاده می کنیم و ایجاد می کنیم جشن بگیریم. و ممکن است بخواهیم به فرزندان خود فرصت دهیم تا انتخاب های خود را نیز جشن بگیرند.جزوه تکنولوژی و فرهنگ

بیوتکنولوژی ، بوم شناسی و تغییر برگشت ناپذیر
در این برهه از تاریخ ، ما هنوز نمی توانیم از صمیم قلب ، بیوتکنولوژی یا انتخاب هایی را که فرهنگ های جهان ارائه می دهد ، جشن بگیریم. مطمئناً ، فناوری های جدید می توانند مزایای زیادی برای بشریت داشته باشند و ممکن است GMO ها به قول های طراحان خود عمل کنند. به عنوان مثال محصولات GMO مقاوم در برابر آفت ، ممکن است در واقع به کشاورزان کمک کند تا پلی بین مزارع زراعی پر از سموم دفع آفات امروز تا خاکهای آلی احیاur کننده فردا ایجاد کنند.جزوه تکنولوژی و فرهنگ

شاید. اما ما نمی دانیم و این دقیقاً موضوع است. ما در مورد بیوتکنولوژی شناخت کافی نداریم تا بدانیم چه آسیب تصادفی ممکن است ایجاد کند یا با استفاده از آن چه 101 هایی را مسدود می کند. با این حال ، ما می دانیم که مهندسی ژنتیک تغییرات غیرقابل برگشت و در نتیجه امکان آسیب غیرقابل برگشت زیست محیطی ایجاد می کند. حتی احتمال آسیب دیدگی به شدت نشان می دهد که ما باید مطمئن باشیم که به نسل های آینده امکان تغییر مسیر و انتخاب متفاوت را می دهیم.جزوه تکنولوژی و فرهنگ

مهندسی ژنتیک با تعریف مجدد از ساختار ژنتیکی ارگانیسم ها ، تغییراتی برگشت ناپذیر ایجاد می کند به طریقی که کاملاً از پرورش سنتی گل رز هیبریدی یا اسب یا خوک جدا می شود. مهندسی ژنتیک با دستکاری در مواد ژنتیکی موجود زنده خارج از سلول و افزودن آن به ماده ژنتیکی ماده دیگر ، هیبریدهای ساختمانی – موجودات تراریخته – که قوانین طبیعی را نادیده می گیرند ، صفات را تغییر می دهد. پرورش سنتی گیاه ، ژن های درخت افرا را به ژن های یک سیب زمینی یا ژن های موش را به ژن های یک مرد اضافه نمی کند. همانطور که اتحادیه دانشمندان نگران گفته است ، “فقط مهندسی ژنتیک می تواند چنین انتقالاتی را انجام دهد ، زیرا فقط مهندسی ژنتیک ژن ها را به وسیله مصنوعی منتقل می کند که مرزهای طبیعی را نادیده می گیرند.”

در آن مرحله ، آزادی انتخاب l است جزوه تکنولوژی و فرهنگ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.